Пошук по сайту


Урок з біології, 9 клас Тема: Гуморальна регуляція. Принципи роботи ендокринної системи

Урок з біології, 9 клас Тема: Гуморальна регуляція. Принципи роботи ендокринної системи

Урок з біології, 9 клас

Тема: Гуморальна регуляція. Принципи роботи ендокринної системи.

Мета: розглянути гормональну систему регуляції, познайомити учнів з її основними термінами і поняттями, а також залозами внутрішньої секреції та гормонами, які вони виділяють, із особливостями будови та функціонування; із порушеннями роботи залоз

Обладнання: ІКТ

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.

Розповідь вчителя:

  • Діти, сьогоднішній урок ми присвятимо вивченню найдивовижнішої істоти. Віссаріон Григорович Бєлінський назвав її найцікавішим явищем.

Цитата, записана на дошці, перше слово закрите:

«Людина завжди була і буде найцікавішим явище для людини»

В.Г. Бєлінський

Людина викликає постійну зацікавленість у вчених, лікарів. Я хочу навести вам приклад із життя: У дитини зупинився ріст. Вона стала повніти, порушилися пропорції тіла. Спостерігалися розлади мови, пам’яті, мислення. Цей приклад демонструє порушення в діяльності організму. Презентация2.ppt

( Слайд 2)

Проблема: Чому можливі різні відхилення від нормального розвитку? Щоб пояснити дану проблему, нам потрібно нагадати способи регуляції систем організму людини.

(Слайд 1)

  • Яким чином наш організм взаємодіє як єдине ціле?

(Слайд 3)

  • Дійсно, це може бути регуляція через рідкі середовища організму і з допомогою нервових імпульсів.

Виникає запитання: Порушення діяльності якої із систем може привести до вище описаних відхилень? До появи якісних змін, тобто зовнішніх.

  • Який же принцип дії нервової системи, нагадайте (рефлекторний)

Дійсно, відхилення від норми в результаті порушень функцій нервової системи буде проявлятися, наприклад, в порушенні координації рухів, зміні поведінки людини.

Порушення механізмів гуморальної регуляції відображається на протіканні процесів життєдіяльності: обмін речовин, ріст, розвиток.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

  • Можливо, дехто вже зрозумів про які активні речовини йде мова – гормони – активні речовини, які виробляються залозами.

(Слайд 4)

Залози утворюють ендокринну систему.

Ендокринна система утворена трьома типами залоз.

(Слайд 5)

  • У чому ж полягає відмінність між залозами внутрішньої, зовнішньої та змішаної секреції.

(Слайд 6)

Учні дають визначення у відмінностях.

(Слайд 7 – вірні визначення)

Назвати вказані на малюнку залози (Слайд 8, 9)

(Відеофільм)

  • Можливо порушення розвитку пов’язано з одним із компонентів залоз внутрішньої секреції?

  • Які ваші гіпотези?

Слово учням…

Думки розділилися. Ваші гіпотези можна розділити на групи:

1). порушення, пов’язані із діяльністю самих залоз;

2) порушення, пов’язані із транспортуванням гормонів;

3) порушення, пов’язані із кількістю і специфікою дії гормонів.

Будь-яке передбачення потребує доказів. Необхідно підтвердити це науковими фактами. Саме над цим ми і будемо працювати.

Увага! Ми створюємо 4 експертні групи.

Завдання для 1-ї групи: установіть основні властивості гормонів.

Завдання для 2-ї групи: загальні функції гормонів.

Завдання для 3-ї групи: залози організму людини, які відповідають за секрецію гормонів.

Завдання для 4-ї групи: виявити, які гормони синтезують залози внутрішньої секреції і наслідки порушення роботи залоз.

  • Шановні експерти, вам необхідно знайти інформацію і оформити результати пошуку в своєму робочому листі. Через десять хвилин від кожної експертної групи виступає науковий співробітник із короткою аргументованою доповіддю. Алгоритм відповіді на листах із завданнями.

Робота супроводжується тихим музичним супроводом. Пісочний годинник на 10 хвилин.

  • Час вийшов, слухаємо доповідача від 1-ї групи: «Основні властивості гормонів»

(Слайд 9)

Наступний доповідач: «Загальні функції гормонів» (Слайд 10)

  • А що ж таке адаптація, гомеостаз ? (Слайд 11, 12)

Виступ 3-ї групи «Залози організму людини, які відповідають за секрецію гормонів» (Слайд 13)

Запрошуємо доповідача 4-ї групи. Будьте уважні. (Слайд 15)

  • Що ж таке гіперфункція і гіпофункція залоз ? (надлишок і не достаток вироблення гормонів» (Слайди 16 – 19)

Повертаємось до наших передбачень:

  • Де ж можливі порушення?

  • Порушення в роботі внутрішньої секреції можливі ?

  • Так.

  • Порушення у синтезі гормонів?

  • Так, гіпо- і гіперфункція залоз.

  • Ми виявили, що порушення в розвитку можуть бути пов’язані із порушенням діяльності самих залоз, і з порушенням вироблення гормонів (надлишком чи недостачею).

Мета досягнута.

  • Шановні експерти, завдяки вашому вміння працювати у співдружності над поставленими завданнями ми виявили можливі причини відхилень від нормального розвитку.

Формулюємо і записуємо висновок :

(Слайд 20)

ІІІ. Узагальнення.

- Сьогодні ми виявили причини виникнення різних відхилень від нормального розвитку. Ця тема актуальна не тільки в шкільному курсі, а й на державному рівні. Причиною цього є збільшення кількості людей із ендокринними хворобами. Ви тепер будете знати, що багато із хвороб піддаються лікуванню –головне вчасно розпізнати хворобу і звернутися до спеціаліста. Будьте уважні до свого здоров’я і здоров’я своїх близьких.
ІV. Контроль знань

Тестовий самоконтроль знань.

  1. Підсумок уроку

  1. Учитель аналізує роботу класу.

  2. Бесіда:

  • Що нового дізналися?

  • З якими новими термінами і поняттями ознайомилися?

  • Які питання хотіли б з’ясувати для себе.

V І. Повідомлення домашнього завдання.

1. Вивчити відповідні параграфи підручника.

2. Підготувати повідомлення «Чи будуть діти інтелектуально розвинутими або розумово відсталими – напряму залежить від вживання йоду»

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок з біології та основ здоров’я в 9 класі Тема: Ембріональний розвиток. Функції плаценти
З’ясувати вплив чинників середовища на розвиток плода. Пояснити, що таке плацента, дати уявлення про вагітність І пологи. Акцентувати...

Модуль Сучасні підходи до системи планування роботи загальноосвітнього навчального закладу
Головні принципи та напрями планування в загальноосвітньому навчальному закладі. Зміст І структура планування. Педагогічний аналіз...

Урок з біології на тему «Клас Кісткові риби. Загальна характеристика...
...

Урок з теми «Початкові хімічні поняття» (7 клас)
Електроліз. (9 клас)

Урок хімії 9 клас тема. Хімічні реакції. Реакції йонного обміну
Обладнання: картки із задачами, кросворд, кружечки, «дерево мудрості», листочки із запитаннями

Урок пошук істини (11 клас)
Тема. Розвиток зв'язного мовлення. Твір на морально — етичну тему за матеріалами двох художніх творів: оповідання Петра Бондарчука...

Урок 1 Тема І як проводити дослідження
Методично-дидактичне забезпечення уроку: підручник «Довкілля» 4 клас, В. Р. Єльченко, К. Ж. Гуз, путівники, щоденники спостережень,...

Урок з математики, біології та географії з використанням інтерактивних...
Урок підготували: викладач математики Маковкіна Ліана Леонідівна, викладач біології та географії Паламарчук Віктор Миколайович, практичний...

Урок №8 Тема. Практична робота № Використання програмних засобів...
Тема. Практична робота № Використання програмних засобів при вивченні фізики, хімії та біології

Реферат з біології на тему ‘регуляція активності
Одна з характерних властивостей усіх живих організмів полягає в їх здатності до обміну речовин (метаболізму) І до здійснення великої...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

b.lekciya.com.ua
Головна сторінка