Пошук по сайту


Методичні рекомендації щодо особливостей вивчення української мови та літератури у 8-9, 10-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році

Методичні рекомендації щодо особливостей вивчення української мови та літератури у 8-9, 10-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році

Сторінка1/13
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13
Методичні рекомендації щодо особливостей вивчення української мови та літератури у 8-9, 10-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році

- Методичні рекомендації щодо особливостей вивчення української мови та літератури у 8-9, 10-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році (Науково-методична лабораторія українська мова та література ООІУВ; Міністерство освіти і науки України).

- Робота з обдарованою учнівською молоддю та вчителями (Науково-методична лабораторія українська мова та література ООІУВ).

- Наказ Одеського обласного інституту удосконалення вчителів від 19.08.2015 №01/1/125 «Про підсумки обласного конкурсу«Панорама творчих уроків – 2015» на кращі конспекти уроків з української мови та літератури для 7-их класів загальноосвітніх навчальних закладів за новими програмами»

- На замітку вчителю-словеснику (якими документами (матеріалами) користуватися при викладанні української мови та літератури у 2015/2016 навчальному році.

- Концепція національно-патріотичноговиховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах (Міністерство освіти і науки України).

- Методичні рекомендації науково-методичної лабораторії української мови та літератури, українознавства Одеського обласного інституту удосконалення вчителів щодо національно-патріотичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах на уроках української мови в 7 класі (К.Булаховський, канд.філолог.наук, учитель української мови та літератури Нерубайської загальноосвітньої школи №2 І-ІІІ ступенів Біляївського району, член обласної творчої групи науково-методичної лабораторії української мови та літератури, українознавства Одеського обласного інституту удосконалення вчителів).

- Методичні рекомендації науково-методичної лабораторії української мови та літератури, українознавства Одеського обласного інституту удосконалення вчителів щодо національно-патріотичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладів на уроках української літератури в 7 класі (Л.Верготі, учитель вищої категорії, учитель-методист Іллічівської гімназії №1, керівник обласної творчої групи науково-методичної лабораторії української мови та літератури, українознавства Одеського обласного інституту удосконалення вчителів).

- Наказ МОН України від 29.01.2015 №64 «Про розроблення програм для проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2016 році».

- Програма зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури на 2015/2016 навчальний рік.

- Спонукаймо дитину до вдумливого читання(формування читацької компетентності школярів за допомогою графічних організаторів).

- Формування читацьких інтересів сучасних школярів.

- Орієнтовна регіональна програма з літератури рідного краю. 5-11(12) класи, 2008 р. (році (Науково-методична лабораторія українська мова та література ООІУВ).

Методичні рекомендації щодо особливостей вивчення української мови та літератури у 8-9, 10-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році
У 2015/2016 навчальному році вивчення української мови у 8-9 класах загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься за програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України (лист №1/11-6611 від 23.12.2004 року):

• Українська мова. 5-12 класи (українська мова навчання). /Г.Т. Шелехова, В.І. Тихоша, А.М. Корольчук, В.І. Новосьолова, Я.І. Остаф. За редакцією Л.В. Скуратівського. – К.: Ірпінь: Перун, 2005. Зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 №585.

• Українська мова. 5-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з російською мовою навчання. /Н.В.Бондаренко, О.М.Біляєв, Л.М.Паламар, В.Л.Кононенко – Чернівці: Видавничий дім «Букрек», 2005.

• Молдовська мова навчання. Українська мова. 5-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з румунською мовою навчання /Н.Д.Бабич, К.Г.Джука, В.А.Гладкова. – Чернівці: Видавничий дім «Букрек», 2005.

• Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української мови. 8-9 класи. / С.О. Караман, О.В. Караман, М.Я. Плющ, В.І. Тихоша. За редакцією С.О. Карамана – К.: Грамота, 2009.

• Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української мови. 5-7 класи. /Т.Д.Гнаткович. – Ужгород: Інформаційно-видавничий центр ЗІППО, 2011.

Поглиблене вивчення української мови у 8-9 класах може здійснюватися за підручниками, рекомендованими Міністерством освіти і науки України:

• Тихоша В.І. Українська мова: підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів (класів) із поглибленим вивченням української мови / Тихоша В.І., Плющ М.Я., Караман С.О., Караман О.В. – К.: Освіта, 2012.

• Тихоша В.І. Українська мова: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (класів) із поглибленим вивченням української мови / Тихоша В.І.; Плющ М.Я., Караман С.О., Караман О.В.. – К.: Освіта, 2012.
Вивчення української мови у 10-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься за програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки (наказ від 28.10.2010 № 1021) для шкіл з українською мовою навчання.
Офіційний веб-сайт Міністерства освіти і науки України:

http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869542/.
• Українська мова. 10–11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Технологічний, природничо-математичний, спортивний напрями, суспільно-гуманітарний напрям (економічний профіль). Рівень стандарту /М.І. Пентилюк, О.М. Горошкіна, А.В. Нікітіна. – К.: Грамота, 2011.

• Українська мова. 10–11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Суспільно-гуманітарний напрям (історичний, правовий, філософський профілі); філологічний напрям (профіль – іноземна філологія); художньо-естетичний напрям. Академічний рівень /Г.Т. Шелехова, В.І. Новосьолова, Я.І. Остаф. – К.: Грамота, 2011.

• Українська мова. 10–11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Філологічний напрям, профіль – українська філологія. Профільний рівень /Л.І. Мацько, О.М. Семеног – К.: Грамота, 2011.
Перелік навчальних програм для 11-річної школи з навчанням мовами національних меншин:

- «Українська мова» для 5-9 класів (10-11 кл. - рівень стандарту) загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою (Н.Бондаренко, О.Біляєв, Л. Паламар, В.Кононенко. – Чернівці: Видавничий дім «Букрек», 2005);

- «Українська мова» для 10-11 класів ЗНЗ з навчанням російською мовою - академічний рівень (Н.Бондаренко, Л.Паламар, В.Кононенко, С.Кос’янчук. - Київ: видавництво «Грамота», 2010);

- «Українська мова» для 5-9 класів (10-11 кл. - рівень стандарту) (за ред. Н. Бабич. – Чернівці: Видавничий дім «Букрек», 2005).;

– «Українська мова» для 10-11 класів - академічний рівень (Н. Бабич, С. Тодорюк, К. Джука. – Львів: видавництво "Світ", 2010).
У вечірніх (змінних) загальноосвітніх навчальних закладах українська мова вивчатиметься за програмами:

• У 5-7-их класах: Українська мова. 5-9 класи. Навчальна програма для учнів загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою /Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, К.В.Таранік-Ткачук, Н.Б.Коржова. 2012 р.

• У 8-9 класах: Українська мова. 5-12 класи /Г.Т. Шелехова, В.І. Тихоша, А.М. Корольчук, В.І. Новосьолова, Я.І. Остаф. за ред. Л.В. Скуратівського. – К.: Ірпінь: Перун, 2005.

• У 10-11(12) класах: Українська мова. 10–11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Технологічний, природничо-математичний, спортивний напрями, суспільно-гуманітарний напрям (економічний профіль). Рівень стандарту /М.І. Пентилюк, О.М. Горошкіна, А.В. Нікітіна. – К.: Грамота, 2011.

• У 10-11 (12) класах: Українська мова. 10–11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Технологічний, природничо-математичний, спортивний напрями, суспільно-гуманітарний напрям (економічний профіль). Рівень стандарту /М.І. Пентилюк, О.М. Горошкіна, А.В. Нікітіна. – К.: Грамота, 2011. Зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 №585.
Вивчення української літератури в 8-9 класах загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься за програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України: Українська література. 5-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (Р.В.Мовчан, Н.В Левчик., О.А.Камінчук, М.П.Бондар, О.Б.Поліщук, М.М Сулима., Л.П.Шабельникова, В.М.Садівська Керівник проекту М.Г. Жулинський За загальною редакцією Р.В.Мовчан. – К., Ірпінь: Перун 2005. Зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 №585.

Вивчення української літератури у 8-9 класах загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин здійснюватиметься за програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України: Українська література. 5-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин (О.М.Івасюк, Н.В.Гуйванюк, В.Є.Бузинська – Видавничий дім «Букрек», 2005. з урахуванням змін, внесених до неї (див. Методичні рекомендації щодо реалізації галузевої Програми поліпшення вивчення української мови у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин на 2008-2009 роки від 08.10.2008 №1/9-647), та підручниками цього ж авторського колективу.

Програми розміщені на офіційному сайті Міністерства освіти і науки України:

http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869088/
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української літератури. 8-9 класи. //кер. авт. кол.: М.Г.Жулинський, Г.Ф.Семенюк; за заг. ред. Р.В.Мовчан; авт. кол.: Р.В.Мовчан, М.М.Сулима, В.І.Цимбалюк, Н.В.Левчик, М.П.Бондар. – К.: Грамота, 2009.

Поглиблене вивчення української літератури у 8-9 класах може здійснюватися за підручником, рекомендованим Міністерством освіти і науки України:

• В.І. Цимбалюк Українська література. Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів (класів) із поглибленим вивченням української літератури. – К.: Освіта, - 2012.

Вивчення української літератури як профільного предмета у 10-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів й визначення ступеня її представленості як окремого навчального предмета у профілях різних спеціалізацій урегульовано за рахунок наявності програм різних рівнів (стандарту, академічного, профільного). Ці програми затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 28.10.2010 №1021:

• Українська література. 10-11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Природничо-математичний, технологічний, спортивний, суспільно-гуманітарний, художньо-естетичний напрями; філологічний напрям (профіль – іноземна філологія). Академічний рівень /кер. авт. кол. М.Г.Жулинський, Г.Ф.Семенюк – авт. кол.; Р.В.Мовчан, Н.В.Левчик, М.П.Бондар, О.А.Камінчук, В.І.Цимбалюк. за заг. ред. Р.В.Мовчан. – К.:Грамота, 2011.

• Українська література. 10-11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Філологічний напрям (профіль - українська філологія). Профільний рівень / кер. авт. кол. М.Г.Жулинський, Г.Ф.Семенюк – авт. кол.; Р.В.Мовчан, Н.В.Левчик, М.П.Бондар, О.А.Камінчук, В.І.Цимбалюк. за заг. ред. Р.В.Мовчан. – К.: Грамота, 2011.

Програма академічного рівня за змістом і формою збігається з програмою рівня стандарту (як за кількістю годин, так і за вимогами до рівня оцінювання навчальних досягнень учнів).

У вечірніх (змінних) загальноосвітніх навчальних закладах українська література вивчатиметься за програмами:

• У 5-7-их класах: Українська література. 5-9 класи. Навчальна програма для учнів загальноосвітніх навчальних закладів /Р.В.Мовчан, М.П.Бондар, Л.І.Кавун, О.М.Івасюк, К.В.Таранік-Ткачук, С.А.Кочерга, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова. 2012.

• У 8-9 класах: Українська література. 5-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів /Р.В.Мовчан, Н.В.Левчик, О.А.Камінчук М.П.Бондар, О.Б.Поліщук, М.М.Сулима, Л.П.Шабельникова, В.М.Садівська: кер. проекту М.Г.Жулинський; за заг. ред. Р.В.Мовчан. – К., Ірпінь: Перун, 2005 (з урахуванням змін, внесених до навчальної програми).

• У 10-11(12) класах: Українська література. 10-11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Природничо-математичний, технологічний, спортивний, суспільно-гуманітарний, художньо-естетичний напрями; філологічний напрям (профіль – іноземна філологія). Академічний рівень /кер. авт. кол. М.Г.Жулинський, Г.Ф.Семенюк; авт. кол.: Р.В.Мовчан, Н.В.Левчик, М.П.Бондар, О.А.Камінчук, В.І.Цимбалюк. за заг. ред. Р.В.Мовчан. – К.:Грамота, 2011.

• У 10-11 (12) класах: Українська література. 10-11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Природничо-математичний, технологічний, спортивний, суспільно-гуманітарний, художньо-естетичний напрями; філологічний напрям (профіль – іноземна філологія). Академічний рівень. Рівень стандарту /кер. авт. кол.: М.Г.Жулинський, Г.Ф.Семенюк; авт. кол. Р.В.Мовчан, Н.В.Левчик, М.П.Бондар, О.А.Камінчук, В.І.Цимбалюк. – К.: Грамота, 2011.


ККлас

Спрощено тему

Вилучено тему

Додано тему

Перенесено тему

Змінено формулювання тексту програми

5 клас


У розділі «Відомості про мовлення» узагальнено представлено особливості будови типів мовлення (розповіді, опису предмета і тварини. елементарного роздуму);відомості про стилі мовлення розмовний, науковий, художній, сфери їх використання.

У розділі «Види робіт»:

спрощено подано особливості аудіювання як виду мовленнєвої діяльності,узагальнено перелік жанрів мовлення для читання мовчки і вголос.

У розділі «Повторення вивченого в початкових класах»:

У рубриці «Внутрішньопредметні зв’язки»:спрощено пункт «Культура мовлення», а саме:Дотримання лексичних норм літературної мови.

У розділах «Відомості з синтаксису й пунктуації», «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія», «Лексикологія»

в рубриці «Внутрішньопредметні зв’язки» спрощено зміст пункту «Культура мовлення»

У розділі «Відомості про мовлення» вилучено: «Спілкування як важливий складник культури людини» ,

«Належність тексту до певного стилю: розмовного, наукового, художнього, публіцистичного, офіційно-ділового» (загальне ознайомлення)».

У підрозділі «Діалогічне мовлення» вилучено діалог за поданим початком, малюнком.

У розділі «Види робіт», зокрема в підрозділі «Відтворення мовлення»:

вилучено докладний переказ художнього тексту з елементами опису тварин (письмово).

У підрозділі «Письмо» вилучено: твір-опис окремих предметів, тварин у науковому стилі; замітка в газету інформаційного характеру.

У розділі «Відомості з синтаксису й пунктуації»:

вилучено:«Словосполучення лексичні й фразеологічні (практично)».

У розділах «Відомості з синтаксису й пунктуації»,

«Фонетика.Графіка. Орфоепія. Орфографія»:

у рубриці «Внутрішньопредметні зв’язки» вилучено підпункт «Лексикологія».

З розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» вилучено сполучення ьо, йо.

У всіх розділах програми в рубриці «Внутрішньопредметні зв’язки» вилучено підпункт «Текст (риторичний аспект)».

З розділу «Лексикологія» вилучено тему «Походження (етимологія) слова. Етимологічний словник української мови».


У розділі «Відомості про мовлення» додано оцінку предмета (явища).

У розділі «Повторення вивченого в початкових класах» додано до повторення частин мови частки не,ні; уживання однієї частини мови в значенні іншої.

У розділі «Відомості з синтаксису й пунктуації»

додано«Непоширені й поширені звертання»;

ознайомлення з найбільш уживанимивставними словами й сполученнями слів (практично).

У розділі «Лексикологія» додано тему «Пароніми (практично)».

Ознайомлення зі словниками антонімів, синонімів, паронімів; словником іншомовних слів.

У розділі «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» доосновних випадків чергування у — в, і — й , додано з— із— зі .

У розділі «Відомості з синтаксису й пунктуації» доданодо переліку видів речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні; за емоційним забарвленням: окличні та неокличні.

У розділі «Види робіт» в рубриці

«Ділові папери» зазначено тільки «Адресу»,

«Оформлення конверта».

Тему «Лист рідним, друзям» перенесено до виду роботи «Письмо».

З розділу «Будова слова. Орфографія» перенесено до «Орфоепії» тему «Вимова префіксів пре-, при-, прі-» .


У розділі «Відомості про мовлення» внесено термінологічні правки:

різновиди мовленнєвого спілкування: усне йписемне мовлення; висловлення.

У розділі «Відомості про мовлення» відредаговано основні правила спілкування: «ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність» (практично).

У розділі «Повторення вивченого в початкових класах» у рубриці «Правопис» внесено правки:

«Написання іменників із великої літери й у лапках; «Літери, що позначають голосні звуки в закінченнях іменників, прикметників, дієслів».


6 клас

У розділі «Відомості про мовлення» спрощено подано структурні особливості тексту.

У розділі «Види робіт»

спрощено особливості аудіювання як виду мовленнєвої діяльності;

узагальнено перелік жанрів мовлення для читання мовчки і вголос.



У розділі «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого» вилучено матеріал про текст.

У розділі «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого» у підрозділі «Внутрішньопредметні зв’язки» вилучено підпункти: «Лексикологія». Граматика». «Текст (риторичний аспект)».

У розділі «Фразеологія»у рубриці «Внутрішньопредметні зв’язки» вилучено підпункти: «Фонетика. Орфоепія», «Текст (риторичний аспект)» .

У розділі «Словотвір. Орфографія» вилучено матеріал про ознайомлення зі словотвірним словником.

У «Внутрішньопредметних зв’язках» вилучено підпункти: «Лексикологія. Фразеологія», «Текст (риторичний аспект)».

У розділі «Морфологія. Орфографія»

у «Внутрішньопредметних зв’язках» вилучено:

Іменник – підпункти «Лексикологія. Фразеологія», «Текст(риторичний аспект)»; Прикметник – підпункт «Текст(риторичний аспект)»;

Числівник – підпункт «Текст(риторичний аспект)»;

Займенник– підпункти «Лексикологія. Фразеологія», «Текст(риторичний аспект).

У розділі «Займенник» вилучено матеріал про

перехід з однієї частини мови в іншу (займенника в іменник і частку, числівника й прикметника в займенник.

У розділі «Морфологія. Орфографія» в «Іменнику» вилучено «Особливості творення іменників».

У розділі «Морфологія. Орфографія»

із теми «Прикметник» вилучено «Зміни приголосних при творенні відносних прикметників за допомогою суфіксів –ськ-, -ств(о), -цьк-, цтв(о), -зьк-, зтв(о)».


У розділі «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого» додано на повторення матеріал про правопис префіксів, суфіксів, голосних в коренях і на межі значущих частин слова та основ.

У розділі «Лексикологія» до теми «Активна і пасивна лексика» додано пароніми.

У розділі «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого» додано на повторення матеріал про правопис префіксів, суфіксів, голосних в коренях і на межі значущих частин слова та основ.





У підрозділі «Іменник», у «Внутрішньопредметних зв’язках» («Культура мовлення») поданий матеріал відредаговано, уточнено список іменників із метою запобігання помилкам у визначенні роду.

У «Міжпредметних зв’язках» до підрозділу «Числівник» уточнено матеріал щодо правильного використання відмінковихформ числівників.

7 клас

У розділі «Види робіт»

у підрозділі «Відтворення готового тексту» спрощено види переказів: стислий замінено на вибірковий переказ тексту наукового стилю (усно);

у підпункті «Письмо» спрощено на такі види переказів: «Докладний переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі»; «Стислий переказ розповідного тексту про виконання певних дій в художньому стилі».

У розділі «Види робіт», зокрема

«Монологічне мовлення» серед творів спрощено

«Твір-опис дій на основі власних спостережень у художньому стилі» (усно); «Твір-опис дій» спрощено на «Твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі (приготування обіду, моделювання, малювання, шиття, вишивання тощо.



У розділі «Відомості про мовлення»

вилучено ознайомлювальне читання (практично).

У розділі «Відомості про мовлення» у підрозділі «Відтворення готового тексту» вилучено

«Докладний переказ розповідного тексту з елементами опису зовнішності людини в художньому стилі» (письмово).

У розділі «Види робіт», зокрема

«Монологічне мовлення», серед творів вилучено

«Твір-опис зовнішності людини в художньому стилі(усно)»;

«Твір-роздум дискусійного характеру публіцистичного стилю».

У вступі знято тему « Мова – скарбниця духовності народу».

У розділі «Морфологія. Орфографія»

у підрозділах вилучено:

«Прийменник» - «Непохідні і похідні прийменники»;

«Частка» - «Розряди часток за значенням»;

«Вигук» - «Групи вигуків за значенням.

У розділі «Морфологія.Орфографія»

у «Внутрішньопредметних зв’язках» «Дієслово» – вилучено «Лексикологія. Фразеологія», «Текст(риторичний аспект)»; «Дієприкметник і Дієприслівник» – «Лексикологія», «Синтаксис. Пунктуація», «Текст (риторичний аспект)»; «Прислівник» – « Синтаксис»,«Текст (риторичний аспект)»; Прийменник - «Текст (риторичний аспект)»;

Сполучник, Частка Вигук – «Синтаксис», «Текст (риторичний аспект)».

У розділі «Відомості про мовлення», у підрозділі «Відтворення готового тексту» до виду переказу «Докладний переказ тексту публіцистичного стилю мовлення (усно)» додано «…з елементами роздуму».

У підрозділі «Прийменник» додано

«Зв’язок прийменника з непрямими відмінками іменника».

У «Вступі» змінено тему на «Літературна норма української мови».





У розділі «Відомості про мовлення», зокрема «Аудіювання», відкоректовано матеріал у такій редакції:

«Розрізнення на слух відомої й нової інформації, поділ прослуханого тексту на частини, розуміння логічного й емоційно-оцінного компонентів його змісту, сприймання на слух прямо не виражених оцінок та емоцій».

У мовній змістовій лінії змінено вступний урок на: «Літературна норма української мови» і відповідно внесено зміни в державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів:

«Учень (учениця):

усвідомлює поняття літературна мова, літературна норма;

розрізняє поняття літературна мова й діалекти».

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Методичні рекомендації щодо викладання української мови та літератури...
...

Методичні рекомендації щодо ущільнення вивчення навчального матеріалу...
«Методичні рекомендації щодо ущільнення вивчення навчального матеріалу з української мови та літератури в 11-х класах у 2011/2012...

Методичні рекомендації щодо викладання біології у 2015/2016 навчальному...
Навчання біології у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 н р здійснюватиметься наступним чином

Методичні рекомендації щодо вивчення географії у 2015-2016 навчальному році
У 2015-2016 навчальному році учні основної І старшої школи вивчатимуть такі курси географії

Про окремі аспекти ущільнення вивчення навчального матеріалу інваріантної...
«Щодо організації навчально-виховного процесу у 2011/2012 навчальному році» та з метою роз’яснення окремих аспектів вивчення навчального...

Методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнського конкурсу майстерності...
«Джерело творчості» (далі Всеукраїнський конкурс) та з метою якісної організації відповідних етапів Всеукраїнського конкурсу надсилаємо...

Методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації...
У початковій школі державній підсумковій атестації підлягають результати навчальної діяльності учнів четвертих класів з української...

Методичні рекомендації щодо вивчення економіки у 2016-2017 навчальному році
У 2016-2017 навчальному році учні старшої школи вивчатимуть економіку як базову дисципліну в 11 класі на рівні стандарту та академічному...

Особливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних...
Особливості вивчення базових навчальних дисциплін у 2015/2016 навчальному році пов’язані, першою чергою, зі змінами, внесеними до...

Особливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних...
Особливості вивчення базових навчальних дисциплін у 2015/2016 навчальному році пов’язані, першою чергою, зі змінами, внесеними до...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

b.lekciya.com.ua
Головна сторінка