Пошук по сайту


Актуальна подія президент підписав закони про зміни до Держбюджету та Податкового кодексу

Актуальна подія президент підписав закони про зміни до Держбюджету та Податкового кодексу

Сторінка1/8
  1   2   3   4   5   6   7   8



Засновники: Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Національна юридична бібліотека. Заснований у 2011 році. Видається раз на два тижні.

Головний редактор В. Горовий. Редакційна колегія: Н. Іванова (відповідальна за випуск), Ю. Половинчак,
Т. Дубас

Адреса редакції: НБУВ, просп. 40-річчя Жовтня, 3, Київ, 03039, Україна




Громадська думка

про правотворення
/Інформаційно-аналітичний бюлетень на базі оперативних матеріалів/
14 (72)

(серпень 2014 р.)
ЗМІСТ

КИЇВ 2014

АКТУАЛЬНА ПОДІЯ




Президент підписав закони про зміни до Держбюджету та Податкового кодексу



Президент України П. Порошенко підписав закони про зміни до Держбюджету та Податкового кодексу, які дадуть змогу збільшити доходну частину бюджету, скоротити видатки на держапарат та покращити фінансування потреб Збройних сил.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» тимчасово, до 1 січня 2015 р., запроваджено новий загальнодержавний збір – військовий збір, який справлятиметься за ставкою 1,5 % з доходів фізичних осіб.

До 1 січня 2015 р. підвищено ренту на видобуток залізної руди з 5 % до 8 %, нафти – з 39 % до 45 %, газу з покладів до 5 км – з 28 % до 55 %, газу з покладів понад 5 км – з 15 % до 28 %.

Крім того, з 1 листопада 2014 р. збільшується «поріг» обов’язкової реєстрації суб’єкта господарювання платником ПДВ – з 300 тис. грн до 1 млн грн; продовжено до 31 грудня 2014 р. включно режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій з експорту зернових і технічних культур; скасовано звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання лісоматеріалів, паливної деревини, відходів лісопереробної промисловості; скасовано оподаткування за нульовою ставкою податку послуг з перевезення пасажирів швидкісними потягами Інтерсіті+.

Крім того, з 1 листопада 2014 р. запроваджується система електронного адміністрування податку на додану вартість.

Також на 5 % збільшено розмір акцизного податку на тютюнові вироби; напої, які сьогодні класифікуються як продукти дієтичного харчування і містять етиловий спирт 8,5 % та більше віднесено до алкогольних напоїв.

Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» скорочуються на 70 % видатки на забезпечення діяльності низки центральних органів виконавчої влади. Загальне скорочення видатків по цих органах становило 582,2 млн грн.

Також скорочено видатки на оплату праці народних депутатів з нарахуваннями на 30,8 млн грн. До завершення антитерористичної операції місячна заробітна плата парламентарям нараховується лише в розмірі посадового окладу.

Законом на 11 038,1 млн грн збільшено фінансування заходів із проведення антитерористичної операції, ліквідації наслідків можливих надзвичайних ситуацій, розміщення громадян України, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції, а також відновлення об’єктів соціальної сфери, зруйнованих під час проведення воєнних дій.

Законом також створено субвенцію державного бюджету міському бюджету міста Києва на виконання функцій столиці в обсязі 1800 млн грн (Офіційне інтернет-представництво Президента України (http://www.president.gov.ua/news/30907.html).


АНАЛІТИЧНИЙ РАКУРС



С. Полтавець, старш. на­ук. спів­роб. від­ді­лу об­слу­го­ву­ван­ня ін­фо­р­ма­цій­ни­ми ре­су­р­са­ми На­ці­о­на­ль­ної бі­б­лі­о­те­ки Укра­ї­ни іме­ні В. І. Ве­р­над­сь­ко­го, канд. по­літ. на­ук

Переваги та ризики асоціації України з ЄС



Проблема геополітичного вибору України вкотре постає на «порядку денному» сучасної вітчизняної історії. Недавні події доводять, що вибір шляху розвитку держави знову починається на «перехресті» Захід – Схід. І якщо з політичною складовою принаймні на перший погляд все більш-менш зрозуміло, то економічна частина досягнутих у Брюсселі домовленостей стала причиною досить жвавих дискусій в українському соціумі. Симптоматично, що як прихильники зближення України та Європейського Союзу, так і противники таких кроків відшукують аргументи «за» і «проти», які мають високе «емоційне» забарвлення і, водночас, майже не містять науково обґрунтованих даних про переваги того або іншого шляху.

Економічні здобутки та втрати вітчизняної економіки від підписання економічної частини Угоди про асоціацію України з ЄС намагаються оцінити з точки зору інтересу перш за все вітчизняного бізнесу. Здавалося б, нічого дивного в цьому немає. Однак якщо взяти до уваги той факт, що абсолютна більшість українського бізнесу належить не «середньому» класу, а декільком олігархам, то стає очевидним, що лобіювання інтересів кількох людей перетворюється на державну політику.

Вітчизняний інформаційний простір останні кілька років переповнений економічною тематикою. Вибір між ЄС та Митним союзом часто-густо стає «рубіконом» та розділяє області, райони, міста, села й родини. Натомість людина, сприймаючи ту чи іншу інформацію, часто стає об’єктом маніпуляції свідомістю, а отже, сприймаючи інформацію «так як треба», не може об’єктивно оцінювати дійсність.

Водночас для вітчизняних товарів можливості потрапити на європейський ринок та закріпитися на ньому ще рік тому були досить обмеженими. Так, наприклад, у березні 2013 р. польська компанія Solaris подала до суду на свого конкурента на ринку міського транспорту компанію Ursus та український консорціум «Богдан». Як вважали представники позивача, Ursus та «Богдан» порушили умови тендеру на постачання тролейбусів у м. Люблін. Згадане місто повинно було отримати тролейбуси на базі моделі Т701-15 українського виробництва, із чеською системою керування, ходовою – німецького виробництва та польським двигуном. Оцінюючи перспективи судових слухань, керівний партнер компанії AstapovLawyers А. Астапов нагадав, що в ЄС результати тендерів, як правило, не скасовують. Щодо ділової репутації «Богдана», то, на переконання старшого аналітика ІГ «АРТ-Капітал» О. Андрейченка, негативного впливу на вітчизняного виробника цей позов не матиме. Майже за рік у квітні 2014 р. міністр сільського господарства Польщі М. Савицький звернувся до українського уряду із закликом скасувати ембарго на постачання польської яловичини на митну територію України. Польський урядовець наголосив, що Україна вже сім років не хоче узгодити з Польщею свідоцтва на яловичину, посилаючись на те, що на території сусідньої країни панує коров’ячий сказ. Важливо, на думку М. Савицького, що стосовно інших країн ЄС Україна не створює таких перешкод. Польський міністр переконаний, що таке блокування невигідне перш за все українцям. Така позиція польського високопосадовця цілком виправдана, оскільки з точки зору споживача збільшення кількості продукції стимулює конкуренцію на ринку, а відтак спричинить зниження ціни на відповідний товар.

З іншого боку, підписання економічної частини Угоди у переважної більшості українських автовласників асоціювалося з можливістю ввезення з території країн ЄС автомобілів за нульовою митною ставкою. Одночасно автомобілістів турбувала перспектива повернення техогляду, який у більшості випадків не обходився без хабара. Бізнес-структури, які займаються імпортом автомобілів, сподівалися на збільшення власних прибутків за рахунок зниження чи взагалі скасування митних зборів. Українські автовиробники були поставлені перед вибором, коли прийняті на вітчизяному авторинку протекціоністські закони повинні були втратити чинність. Експертне середовище напередодні підписання «економічної частини» Угоди про асоціацію України з ЄС прогнозувало, що на ввезення в Україну нових іномарок скоріше за все мають відмінити утилізаційний збір. Європейські автовиробники наполягали на створенні рівних умов для всіх учасників ринку. За умови, що українські автозаводи почали б виконувати вимоги, які висуваються до виробництва та продажу автомобілів на території Європейського Союзу, більшість автовиробників, якщо не всі, не витримали б конкуренції. Так для прикладу варто нагадати, що в Україні з 1 січня 2014 р. складають авто з екостандартом Євро-3, у той час як у Європі – Євро-5 та Євро-6. А отже, на ринок ЄС вітчизняні авто просто не пустять, а український споживач «проголосує гаманцем» за європейську машину. Так само у Європі існує заборона на виробництво авто з менш ніж двома подушками безпеки, а в Україні й одна подушка «розкіш». За таких умов єдиним можливим ринком збуту для вітчизняних автозаводів залишалася б Росія, вважає голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів та дилерів О. Назаренко. На думку експерта, у разі підписання Україною Угоди про асоціацію з ЄС, Росія негайно закриє свій ринок.

Здавалося б єдиний вихід і спасіння українських виробників полягає у модернізації виробництва, переорієнтації на інші більш сучасні та популярніші марки й моделі автомобілів. Чи не єдиною вітчизняною перевагою залишається відносно дешева робоча сила. На думку деяких експертів, саме це дасть можливість українським автовиробникам зайняти на європейському ринку нішу недорогих бюджетних авто. З нашої точки зору, такі прогнози доволі далекі від реальності. Стверджуємо так, тому що, як заявляють, наприклад, у компанії «Фольксваген», вони в найближчі півроку мають випустити на ринок нову модель бюджетного авто, яка коштуватиме до 7 тис. євро. Залишається без відповіді питання про те, чи зможе з такою машиною конкурувати, наприклад, вітчизняна «Деу сенс»? Ряд автоекспертів з обережністю оцінюють перспективи нашого зближення з ЄС. Так, зокрема, П. Непша, маркетинг-директор LTD Automotive Europe Corporation (дистриб’ютор BYD в Україні), не вірить, що в найближчій перспективі на український ринок прийдуть стратегічні інвестори. Правильно спрогнозував розвиток ситуації на ринку керуючий директор Dragon Capital А. Беспятов, який передбачив, що український уряд збереже, хоч і частково, протекціоністські норми в законодавстві. Водночас гендиректор ТОВ «Богдан Схід Авто» О. Міненок спрогнозував згортання складання ряду іномарок через їх нерентабельність. Нині, наприклад, компанія КразАвто припинила складати моделі ВАЗ. І хоча, на думку віце-президента команії «Укравто» В. Васадзе, можливість імпортувати з Європи за спрощеною схемою якісні запчастини до авто є перспективним напрямом у розвитку вітчизняного автопрому, все ж наші бізнесмени вирішили «підстрахуватися» та прописати в Угоді про асоціацію вигідні для себе умови. В Угоді Україна – ЄС прописано, що нинішнє ввізне мито на рівні 10 % буде поступово зменшуватися по 1 % на рік. Водночас, якщо імпорт автомобілів із країн ЄС за рік перевищить позначку 45 тис. шт., Україна може без погодження з ЄС знову ввести ввізне мито до рівня 10 % з наступного року. Натомість ЄС не може запроваджувати захисних механізмів стосовно України. На думку голови ВАІД О. Назаренка, імпортні автомобілі для українців реально можуть подешевшати тільки через 15 років. На переконання керівника програм «Економічна політика і бізнес» Інституту публічної політики І. Газізулліна, протягом п’яти років можна очікувати зменшення цін на авто на 10 %. Натомість якщо згадаємо обґрунтування попередніх урядових ініціатив, коли був введений утилізаційний збір, то побачимо, що урядовці сподівалися, забравши у власника його старе авто, простимулювати його знижкою на купівлю авто вітчизняного виробництва. При цьому така знижка була «віртуальною», тобто автовласник отримував лише талон зі знижкою.

На сьогодні Європа тимчасово відмінила для українських виробників ввізні мита. До цього переліку входять 98 % існуючих мит. Вітчизняні експортери «зароблять» на цьому 487 млн євро економії на рік. Крім того, передбачається, що українські компанії можуть запрошувати фахівців з ЄС, а українські спеціалісти можуть отримати дозвіл на роботу у європейській країні: на постійній основі – на строк до трьох років; випускники-стажери – до двох років; незалежні спеціалісти – терміном на півроку; продавці бізнес-послуг – до трьох місяців. Угода передбачає можливість фінансування конкретних українських державних програм з боку ЄС. Згідно з домовленостями Україна повинна привести стандарти виробництва, санітарного й фітоконтролю відповідно до вимог ЄС.

Угода про асоціацію з ЄС не змінить принципово економічну ситуацію в Україні, вважає політичний аналітик В. Горбач. Можливо, поступово відбудеться перехід на євростандарти, а після ратифікації Угоди парламентом держава отримає певні кошти на реформи й модернізацію. Нам доведеться років з десять працювати, щоб отримати можливість вступу в ЄС, припускає експерт.

Серед переваг асоціації аналітик консалтингової компанії «ААА» М. Колесник називає відсутність перешкод для зайняття своїх ніш на європейському ринку. Крім того, будуть надаватися певні пільги експортерам рафінованої олії в пляшках. Щодо молочної продукції можливі певні труднощі. З огляду на те, що 2/3 молока в Україні надоюється вручну, а в Європі відмовилися від ручного доїння, українські виробники зможуть здавати свою продукцію лише на заводи сухого молока й масла. При цьому їхня продукція у Європу йти не буде – застерігає директор аналітичного агентства «Інфоагро» В. Вітоняк.

На думку посла ЄС в Україні Я. Томбінського, якби Україна підписала Угоду в листопаді 2013 р., це допомогло б захистити суверенітет країни. У свою чергу голова аналітичного центру Geopole Europe в Парижі Ф. Мартіросян вважає, що Україна не повинна покладатися лише на ЄС та Угоду. Суголосний з нею і експерт з питань міжнародної політики О. Чалий. Він переконаний: ні НАТО, ні ЄС не зможуть зараз запропонувати Україні реальну перспективу членства.

Угода сама по собі не панацея, а лише відправна точка в реформуванні застарілої системи та боротьби з корупцією, переконаний професор Південнодатського університету С. Рісхой. Важливим, з його точки зору, є боротьба з олігархами, які перебувають при владі та вивели з України близько 100 млрд дол. за кордон. Інший датський аналітик Я. Меллер теж вважає, що великою мірою успіх реформ залежить від влади й олігархів. Чи зможуть вони відмовитись від тих привілеїв, якими користувалися багато років?

Як бачимо, перелік переваг та загроз на шляху України у Європу надзвичайно великий. На сьогодні важко однозначно сказати, чого на ньому буде більше: позитивного чи негативного. Відмова від асоціації, на перший погляд, зменшує кількість бар’єрів на шляху, але й не гарантує, з нашої точки зору, еволюційного поступу. Усе ж видається, що попри труднощі й перепони інших альтернатив, принаймні на сьогодні, в України не існує. А дорогу може подолати тільки той, хто по ній йде (Статтю підготовлено з використанням інформації таких джерел: http://ipress.ua/news/polyaky_blokuyut_postavky_troleybusiv_bogdan_v_yes_16593.html; http://euroavto.in/kak_povlijaet_podpisanie_soglashenija_ob_associacii_s_es_na_avtomobilnyj_rynok.html; http://vgolos.com.ua/news/polshcha_prosyt_ukrainu_skasuvaty_embargo_na_import_myasa_142043.html; http://auto.bigmir.net/autonews/autoworld/1574237-Associacija-s-Evrosojuzom--kogda-podeshevejut-avtomobili-v-Ukraine; http://tsn.ua/groshi/z-ukrayinciv-derut-podatok-na-inomarki-schob-peresaditi-na-lanosi-310509.html; http://www.prostobank.ua/finansovyy_gid/neprosto/evgeniya_reznichenko/assotsiatsiya_s_es_chto_poluchat_ukraintsy; http://news.finance.ua/ua/~/2/0/all/2014/07/19/330072; http://gazeta.ua/articles/politics/_v-evropi-boyatsya-ukrayini-ekspert/566458; http://ipress.ua/news/ukraina_stala_na_shlyah_krovi_sliz_ta_potu__danskyy_ekspert_pro_asotsiatsiyu_72047.html; http://news.finance.ua/ua/~/2/0/all/2014/07/16/330139; http://www.radiosvoboda.org/content/article/25425674.html).

І. Беззуб, мол. наук. співроб. НЮБ НБУВ
  1   2   3   4   5   6   7   8

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Актуальна подія президент затвердив Стратегію кібербезпеки України
Засновники: Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Національна юридична бібліотека

Пояснювальна записка до проекту Закону України «Про внесення змін...
Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо оподаткування в агропромисловому комплексі)»

Кодексу України про адміністративні правопорушення
Порушення порядку подання або використання даних державних статистичних спостережень тягне за собою відповідальність, яка встановлена...

Перелік правових норм Податкового кодексу України, спрямованих на...
З метої активізації інвестиційної та інноваційної діяльності в Україні та стимулювання розвитку реального сектору економіки у Податковому...

Закон Українивід 17. 05. 2016 №1367-viii «Про внесення змін до Кодексу...

Рішення №41 від 04 червня 2013 р. Президент пл данілов В. Б. «Затверджено»

Кодексу України про адміністративні правопорушення
Порушення порядку подання або використання даних державних статистичних спостережень тягне за собою

Кодексу торговельного мореплавства України
Ця Технологічна схема розроблена на підставі частини другої статті 25 Закону України “Про прикордонний контроль”, пункту 19 Положення...

Особливості та ідейні здобутки філософії Г. Гегеля. Система філософії Гегеля
У сфері естетики Кант дійшов висновку, що там, де йдеться про мистецький смак людини, не діють закони логічного обгрунтування. Тому...

Рокитненський навчально-виховний комплекс
Про зміни у розкладі навчальних занять у зв’язку із проведенням навчально-польових зборів з учнями 11 класу Рокитненського нвк



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

b.lekciya.com.ua
Головна сторінка