Пошук по сайту


Тема «Словосполучення, речення. Граматична основа речення. Другорядні члени речення» Варіант І

Тема «Словосполучення, речення. Граматична основа речення. Другорядні члени речення» Варіант І

Тема «Словосполучення, речення. Граматична основа речення. Другорядні члени речення»

Варіант І

1. Визначити рядок, у якому всі поєднання слів належать до словосполучень:

а) Народні пісні, нестача вологи, вади і недоліки;

б) У пору, маленькі або великі, великий успіх;

в) Ранні вишні, поширений в Україні, родять щороку;

г) Сосна прикрашає, виготовити із деревини, для малювання.

2. Визначити рядок, у якому всі сполучення слів не є словосполученнями:

а) Вирушали січовики, за порятунок, Запоріжжя і Крим;

б) Надія на визволення, за річкою, влаштували засідку;

в) Не намалював, піп охрестив, відпустили загарбників;

г) Запорожці відступали, на них чекали, про завдане.

3. Визначити рядок, у якому в усіх словосполученнях головне слово виражене іменником:

а) Тиха річка, автор повісті, походи в чужі краї;

б) Бачити землю, під високою березою, ділитися враженнями;

в) Надія на визволення, назвати переможців, захопити в полон;

г) Протилежний берег, не звернути уваги, рідне село.

4. Визначити рядок, у якому в усіх словосполученнях залежне слово виражене прислівником:

а) Білі квіти, кидатися в річку, забирати з радістю;

б) Говорити тихо, працювати восени, не розуміти по-українськи;

в) Прекрасні лінії, прокидатися з сонцем, молодо виглядати;

г) Сміятися голосно, відкритий урок, татарські орди.

5. Визначити рядок, у якому всі словосполучення належать до фразеологічних:

а) Язик показати, з’їсти моркву, розводити теревені;

б) Боса голова, чистити зуби, паперова душа;

в) У свинячий голос, моркву скребти, язик без кісток;

г) Сміятися голосно, відкритий урок, татарські орди.

6. Визначити рядок, у якому словосполучення потребують редагування:

а) Прийти до домовленості, піти у відставку, додати до твору;

б) Йому перехопило дух, покупка з базару, згідно з графіком;

в) Говорити на українській мові, вступив у школу, посібник по біології;

г) Прийти до згоди, іти з дому, досить з мене.

7. Визначити рядок, у якому зазначено двоскладне речення:

а) Світлицю прикрашали дідухом на Святвечір (В. Скуратівський).

б) Святвечір відзначають напередодні Різдва (В. Скуратівський).

в) Кутя – смачна й поживна страва з виплеканого дбайливими господарями зерна

(В. Скуратівський).

г) Кутю виготовляли з пшеничного чи ячмінного зерна (В. Скуратівський).

8. Визначити рядок, у якому зазначено односкладне речення:

а) Сьогодні Михайлівська дзвіниця перетворилася на міські куранти із щогодинним музичним супроводом (Г. Черненко).

б) Сошенко був надзвичайно гуманною, порядною і доброю людиною (З календаря).

в) Тринадцятирічним Івася віддали в науку до відомого маляра Превлоцького

(З календаря).

г) У Харкові живуть нащадки останнього кошового отамана Йосипа Гладкого

(М. Сидоренко).

9. Визначити речення, у якому між підметом і присудком слід поставити тире:

а) Без прабатьківської мови народна душа виснажується (В. Коломієць).

б) Старий запросив хлопців до себе в зимівник (А. Чайковський).

в) Українці стародавня нація (В. Коломієць).

г) На узліссі тонко й ніжно пахне грибами (А. Камінчук).

10. Визначити, яку синтаксичну роль виконує в реченні Миша полагодила лапками щось на гнізді, погойдалась на тоненькій гілочці і сховалась (О. Копиленко) виділене слово:

а) Означення;

б) Додаток;

в) Обставина;

г) Підмет.

11. Визначити рядок, у якому зазначено спонукальне речення:

а) Чому так зелено в хаті? (О. Гончар).

б) Пантера була чорна, як сажа, але з чудовими плямами на хутрі (Р. Кіплінг).

в) Боброва хатка вища за зріст людини (З довідника).

г) А ти, Михайлику, розставляй стільчики (О. Гончар).

12. Визначити, які словосполучення є синонімічними:

а) Улюблена забава;

б) Ігри з крашанками;

в) Крашанкові ігри;

г) Пасхальні яйця.

Тема «Словосполучення, речення. Граматична основа речення. Другорядні члени речення»

Варіант ІІ

1. Визначити рядок, у якому всі поєднання слів належать до словосполучень:

а) Захисне спорядження, перед боєм, на виготовлення;

б) Між заняттями, сосна й акація, цінний птах;

в) Учитель запитує, від біди, вони поверталися;

г) Довгий хвіст, нагадувати яструба, улітку відпочивати.

2. Визначити рядок, у якому всі сполучення слів не є словосполученнями:

а) Настя схопилася, виходити в сад, зелені яри;

б) Довго й ритмічно, дол палацу, дівчина відчувала;

в) Тече річка, зважити на вагах, заговорить і втече;

г) Плакала й співала, із землі, брати участь.

3. Визначити рядок, у якому в усіх словосполученнях головне слово виражене іменником:

а) Султанові радники, готуватися до походу, викликати до себе;

б) Людина в морі, покликати всіх, акула під водою;

в) Відповідь без аргументів, під густою черешнею, до рідного брата;

г) Цікава розмова, говорити довго, любити дідуся.

4. Визначити рядок, у якому в усіх словосполученнях залежне слово виражене прислівником:

а) Гучна слава, посланці до Києва, прохання виконати;

б) Не покидати ніколи, давно мріяти, співати щовесни;

в) Запис на дошці, нині використовується, іти повагом;

г) Цікава розмова, говорити довго, любити дідуся.

5. Визначити рядок, у якому всі словосполучення належать до фразеологічних:

а) На голові ходити, скласти зуби на полицю, язик розв’язати;

б) Подивитись ясно, кров козацька, надавати книшів;

в) П’ятами накивати, топтати ряст, учитися в школі;

г) Палицею кинути, розійтися по домівках, творці історії.

6. Визначити рядок, у якому словосполучення потребують редагування:

а) Суперечити учителя, слідуючий місяць, зошит по математиці;

б) Туга за Батьківщиною, згідно зі звичаями, дізнатися про все;

в) Погоджуватися з пропозицією, учитель за професією, ставлення до мами;

г) Благати про що-небудь, догляд за дитиною, приклад поведінки.

7. Визначити рядок, у якому зазначено двоскладне речення:

а) Вік живи, вік учись (Нар. творчість).

б) Виготовляли дідуха з першого зажинкового снопа (В. Скуратівський).

в) Кільканадцять пучків ув’язували в пишний вінок (В. Скуратівський).

г) Запас крилатих слів української мови поповнювався не лише через запозичення (В. Коптілов).

8. Визначити рядок, у якому зазначено односкладне речення:

а) В Україні ковальський промисел існував аж до ХХ століття (З довідника).

б) Кузня розташовувалась, як правило, на околиці села (З довідника).

в) Князь Ігор кілька разів ходив на Царгород (С. Скляренко).

г) До ковалів здавна ставилися з великою повагою (З довідника).

9. Визначити речення, у якому між підметом і присудком слід поставити тире:

а) Зозуля невеличкий птах (З довідника).

б) Житла в Україні споруджували найрізноманітніші (В. Супруненко).

в) Діти ввійшли до кам’яної хати (М. Твен).

г) Сосна не вибаглива до ґрунту (З довідника).

10. Визначити, яку синтаксичну роль у реченні Від бабусі смачно пахло житнім хлібом (В. Винниченко) виконує виділене слово:

а) Означення;

б) Обставина;

в) Додаток;

г) Присудок.

11. Визначити рядок, у якому зазначено спонукальне речення:

а) А голуб був чудесний – чистої сірої масті (В. Винниченко).

б) Вдягнув свинопас кожуха, поліз на дерево (Нар. творчість).

в) Розшукайте найвище в країні дерево (Нар. творчість).

г) Ігри з крашанками завжди були улюбленими пасхальними забавами дітей і дорослих

(В. Супруненко).

12. Визначити, які словосполучення є синонімічними:

а) Дірочки для петлі;

б) Залізний наконечник;

в) Володіти майстерністю;

г) Петельні дірочки.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

До рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Речення. Види простих речень за метою висловлювання та інтонацією. Головні І другорядні члени речення. Словосполучення. Однорідні...

На уроках української мови
Складнопідрядне речення з одним підрядним. Будова й засоби зв'язку частин в ньому», «Сполучники підрядності й сполучні слова. Головне...

Здоров’язберігаючі технології на уроках української мови Розроблено...
Записати виділені речення, вставити пропущені букви, розкрити дужки; розставити розділові знаки

3. Допишіть закінчення прикметників І перекладіть речення рідною мовою
Вона іде в поліклініку до лікаря. Лікар питає: “На що ви скаржитесь?” Вона скаржиться на головний біль І загальну слабість. Лікар...

Методичний посібник 2006 козацьке тілодуховиховання основа фізичного...
Козацьке тілодуховиховання – основа фізичного та морального становлення особистості

9 клас Тематичне оцінювання з теми:" Виділення. Ендокринна регуляція....
Запропоновані завдання дозволяють учителеві об’єктивно оцінить рівень оволодіння учнями теоретичного та практичного матеріалу. Періодичний...

№1"Законодавча основа Євросоюзу з питань охорони праці. Міжнародне...
Криворізький медичний коледж, заснований на спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області

№1"Законодавча основа Євросоюзу з питань охорони праці. Міжнародне...
Криворізький медичний коледж, заснований на спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області

К. М. Задорожний. Х. Основа, 2010. 110 с табл. (Б-ка журн. "Хімія";...
Методи підвищення ефективності навчання на уроках хімії [Текст] : [навч метод посіб.] / уклад. К. М. Задорожний. – Х. Основа, 2010....

Повторення вивченого матеріалу в 6-му класі Варіант 1
Т 2(20) Морфологія. Дієслово



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

b.lekciya.com.ua
Головна сторінка